Då var det dags igen...

Nu är det äntligen dags igen. Dagen alla längtar efter. Dagen man tänker på när det är alldelles varm och skönt. När det räcker med att ha på sig en t-shirt och inte 28 olika lager kläder för att klara av och hämta tidningen i brevlådan. Då man kan bada utomhus i det varma vattnet med sina nära och kära och samtidigt äta en mjukglass i den varma julivärmen. Då längtar ju alla til denna dag. Dagen då det är 23 minus grader kallt och man knappt kan andas ute. Visst är det underbart...

Nä, nu ska vi inte vara sånna. Jag älskar julen. Jag tycker att det är så mysigt. Visst kan det vara en aning kallt ibland, men, men. Det är på julen man sammlas med sin släkt, nära och kära och kanske vänner. Då man visar varandra ens kärlek till alla i form av gåvor och pressenter. Man får träffa personer man kanske bara får träffa vid sådana hära tillfällen. Det är riktigt trevligt. Tänk att allt detta firas på grund av en mans födelse. Han som till en början såg ut som vem som hälst. En vanlig kille liksom. Men sen väste upp och blev en storartad och märkig man. Jag pratar förstås om han som har en sådan otrolig karisma, stålthet, talang i sig. Och idag är hanns födelsedag.. Idag fyller han 44 år. Jag pratar såklart om skpdespelaren Diedrich Bader. Idag är den dag vi alla ska hedra i hans ära.


He's our God!

Sen har jag också hört att julen skulle ha nått att göra med någon som kallar sig Jesus eller nått sånt. Men jag vet inte... För mig är julen om en person och det är Diedrich Bader. Vem gör inte det?

Så God Jul allihopa och kom ihåg att rikta en tanke åt honom, den enda, ikväll när ni öppnar era välinslagna paket!

Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0